söndag 27 januari 2013

Kvällspyssel i mitt kök..

..är så rofyllt på nåt sätt. Lillen sover, T sitter i biblioteket och jobbar.. Bara jag och Melissa Horn på tu man hand. Hon sjunger och jag pysslar, dricker te och har tända ljus.

Ikväll har det knåpats på en olivkrans. Får visa er en bild på hela när den är klar.. Tyvärr tog min blad slut (har beskurit mitt olivträd). Nu gäller det bara att övertala mamma om att hennes träd behöver samma behandling. På tal om att beskära olivträd, så är det inget man skall va rädd för! Man kan va ganska tuff med sekatören. Det är ju lätt att det blir många rangliga skott, då möjligheten till vinterförvaring här i Sverige inte alltid är den bästa. Dessa kortar jag in så de bryter om eftersom jag gärna vill ha en tät rund krona på mitt träd.

Någon mer som har bra tips angående olivträd? Eller kanske några kvistar till övers ;) kram /Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar