fredag 20 juli 2012

Det fanns en tid..

.. då jag kallade dessa godingar för Tasketes (med betoning på skit!) och tyckte att de var det fulaste som fanns!! Men tiderna förändras och även ja (tydligen!). Nu odlar jag visserligen Tagetes främst som snigelmat, men jag kan inte låta bli att tycka om denna tacksamma blomma. -Ja, måste rentutav säga att den är fin! Med det menar ja ju förstås inte att jag skulle ge mig på att fylla upp en rabatt med dom.. Men jag tycker att dom har en given plats i köksträdgården, de liksom livar upp det hela bland all grönsaksblast! Å ja, snigelmat va det ju.. Jag planterar en lång mur längs odlingsbädden så sniglarna inte tar sig in till mina kära tomat och basilikaplantor. Funkar faktiskt riktigt bra, om man nu har problem med sniglar vill säga.. Annars kan man bara njuta av färgprakten ;) Ha det gott! Kram/Amanda

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar