tisdag 8 november 2011

En härlig höstdag..

.. på landet, kan få vem som helst att börja drömma om den typen av liv. Var på utflykt till en av våra praktikanter på jobbet, Susanne. Hon och hennes familj har många djur på sin gård. Kan tänka mig att det blir så, skaffar man ett kan man ju likväl skaffa fler.. eller?


Kan inte annat än att bli avundsjuk på Susannes son som har egna får, skulle jag också vilja ha! Enligt mig är djur ett av de de bästa sätten för barn och ungdomar att lära sig ta eget ansvar. Jag har haft förmånen att ha både häst och hund under min uppväxt och VISST, jag tyckte INTE alltid att det var kul att "släpa" min tjuriga tax runt kvarteret varje dag efter skolan, eller att cykla till stallet när det var mörkt, kallt och blåsigt. MEN jag skulle inte vilja vara utan ALLA härliga stunder med djuren som detta också förde med sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar