fredag 22 juli 2011

Just hemkommen från..

Passionsblomma med cyckel som växtstöd

..Greklands frodiga ö Samos, där vi tillbringat en vecka med sol, bad, MASSOR go mat och äventyrsturer. Det jag slogs av när vi kom dit var hur grönt det var! Trots denna hetta OCH vilken odlarglädje det finns bland folket. Det fanns inte ett hus du gick förbi där det inte var smockat med krukor utanför.. I dessa krukor växte en salig blandning av skott dom fått av vänner å bekanta. Just detta fenomen är inte ofta man ser i sverige.. för där är alla krukor perfekt matchade med varandra och färgkombinationerna likaså. Förlåt att jag generaliserar, men det ÄR (ofta!)så. Inte minst hos mig som är värsta sortens färgpolis.. Funderar just nu på vad jag ska görna med en Pelargon som visat sig vara röd nu när den börjar slå ut!? funkar ju inte alls med mina färger i år som för övrigt är lila och orange (vilket är tillräkligt wild and crazy för mig). Man kanske bara ska ta och släppa alla "färghämmingar" och tillåta sig att bli ännu mer kreativ..för blir det inte roligare så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar