söndag 3 juli 2011

Älskade träd..


..visst hör man på namnet TRÄDGÅRD att detta är en plats där det skall finnas träd? Självklart är det upp till var och en, MEN jag är iaf jätteglad över mina gamla knotiga träd. Har aldrig räknat hur många vi har på vår förhållandevis lilla tomt (ca.2000m2) men bara plommonträd kom ja fram till att vi har ett 20-tal.

I år verkar det bli gott om frukt. En hel del av körsbären är redan "ätasmogna"! Äppelträden är fulla med kart och plommonträden likaså.. det enda jag är lite ledsen över är att det inte är ett endaste litet päron på vårat bamsestora Gråpäronträd. Men när jag tänker efter så blommade det aldrig, var bara fullt med blomknoppar. Det jag kan komma fram till är att frosten tog dom.

MÅSTE bara berätta en till bra sak med träd (förutom att dom är bra för miljön!) så kan man hänga hängmattan i dom!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar