torsdag 7 april 2011

Gult är inte fult..

.. tvärtom. MEN om man som jag fyller år i början av april (dvs. påsktid) i en familj där man ger mycket blommor och också får mycket blommor så.. är jag glad att påsken är sen i år! För trots att gult INTE är fult så är det inte MIN färg.

I år fick jag den mest fantastiska bukett med ROSALILA "lövkojjor", VITA Anemoner och "VIT-LIMEIGA" papegoj tulpaner. Å som jag har vårdat denna bukett. Natten har den fått tillbringa i min kyl, vatten har bytts å nya snittytor gjorts.. och nu 1v. senare är den fortfarande lika fin! *glad*

Förresten! Ni har väl läst om den nya GULA Pelargonen? Om inte heter den iaf PAC "first yellow" och är en zonalpelargon. Tror inte att den kommer att slå sig in i min samling här hemma... MEN man skall aldrig säga ALDRIG. Ha det gott, gott folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar