söndag 20 december 2009

Finns många anledningar till att göra sin egen julgrupp!

För mig är det främsta skälet att smaken är som baken.. delad och gör du din egen julgrupp så får du ju exakt vad du vill ha! Andra anledningar är ju att det är så himla kul och du kan dessutom komma billigare undan! För vem har inte redan allt för många uddakrukor som ligger och skräpar därhemma? Dessa kan man istället se till att göra något roligt av!




Själv är jag svag för naturmaterial.. ingen julgrupp utan mossa! Även kanel, torkade sivor av äpple, apelsin eller lime är så stämningsfullt! Här har jag dekorerat taklöken med några fina pärlor, lite färgad ståltråd och den självklara mossan. Förutom Taklöken hade jag en murgröna och en ROSA hyacint i "gruppen" som blev fördelad i 3 små krukor.. som pynt valde jag förutom pärlorna och ståltråden kanel och torkade äppelskivor.



Min kompis Ylva gjorde en annan variant i samma typ av kruka.. den bestod av 3 hyacinter, små kvistar av buxbom och en söt rosett, jättefint! I förgrunden ligger några ljuvliga tulpanlökar som samma pyssliga vän senare planterade i små patinerade lerkrukor, me like!

Låt fantasin flöda!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar