lördag 30 maj 2009

Tänk grönt!

Är stolt över att säga att jag handlar ganska mycket ekologiskt och jag har blivit ganska bra på att komma ihåg å ta med mig tygkassen till affären (bara man köper sig en snygg kasse får man bättre minne!).

Men att man (jag) har varit såå trögstartad.. Helt obegripligt!det är ju faktiskt för våran skull vi skall vara rädd om jorden! Var på en föreläsning med Monika Ahlberg som är kokboksförfattare och grundare till Rosendahls trädgårdscafè och hon lade verkligen fram vikten av att använda sig av riktiga och bra råvaror!
Ärligt talat blir det ju mycket roligare att både laga mat och äta då!

Nu har jag börjat min praktik på Falla, jätteroligt! Deras senaste projekt är att odla KRAV märkta grönsaker och kryddor som sedan ska säljas i deras lilla gårdsbutik, på torg och marknader tillsammans med deras goda spelt bröd och ostkaka.

Susanne som är min handledare och deras ansvariga trädgårdsmästare är jätteduktig på att odla ekologiskt. Hon använder sig mycket av gräsklipp i odlingen, vilket jag tycker är mycket intressant..

... för vilken villaägare har inte lite gräsklipp över?

mer av den typen av odling kan du läsa på:
http://www.fobo.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar